Missie

We willen het meest geliefde Duitse biermerk ter wereld zijn.

Visie

Wij brouwen en verkopen uitsluitend premium kwaliteitsbieren. In de Nederlandse biermarkt nemen wij de challenger positie in voor de A-merken. We willen een erkende en gewaardeerde handels- en gesprekspartner zijn: bekwame, representatieve en vakbekwame experts met veel kennis van de biermarkt. Het feit dat onze brouwerij sinds 1753 een familiebedrijf is, maakt dat we een betrouwbare partner zijn en onze professionele ervaring al jaren zeer serieus nemen.

 

Positionering ‘Serious About Beer’

 “Bij Warsteiner brouwen en serveren we ons bier net een beetje anders: serieuzer, met Duitse precisie en volgens het Reinheitsgebot gebrouwen. Een Warsteiner serveer je met een druppelvanger om de tulpglasvoet en met een mooie hoge schuimkraag.” De internationale merkcampagne ‘Serious About Beer’ is een headline campagne waarbij Warsteiner opvallend genoeg zichzelf ook weer vooral niet te serieus  neemt. De gezonde dosis zelfspot maakt de campagne luchtig en verfrissend waarmee Warsteiner stelling neemt als premium challenger tussen de A-merken.

Heritage

Al sinds 1753 wordt Warsteiner gebrouwen in de groene omgeving van het dorpje Warstein. Inmiddels is de Warsteiner brouwerij een van de grootste familiebrouwerijen van Duitsland. Hier worden eeuwenoude brouwtradities in ere gehouden, echter wel met behulp van de modernste technieken. Warsteiner Brauerei hecht als sinds het begin van haar bestaan, dat wil zeggen al ruim 260 jaar, veel waarde aan de naleving van het Reinheitsgebot, de in Beieren tot stand gekomen warenwet, die al sinds 1516 van kracht is. Het ‘Reinheitsgebot’ is de oudste en beroemdste voedingsmiddelenwet, waaraan het Duitse bier wereldwijd zijn uitstekende reputatie te danken heeft. Samen met de andere Duitse brouwers zijn wij er trots op heerlijk en zuiver bier zonder chemische toevoegingen te kunnen brouwen. Het Reinheitsgebot is dus geenszins een PR-mythe maar een onlosmakelijk onderdeel van de geliefde brouwpraktijk en -traditie in Duitsland.

Daarom maakt Warsteiner sinds jaar en dag gebruik van de beste handgeselecteerde ingrediënten:

·       De beste Hallertauer hop voor de evenwichtige milde en hoppige smaak.

·       Uitstekende brouwgerst uit Duitsland en de Franse Champagne voor de licht goudgele kleur.

·       Zacht brouwwater uit natuurreservaat Arnsberger Wald voor de heerlijk frisse smaak.

Familietraditie

De naam Cramer staat al sinds 1753 synoniem voor Warsteiner. Inmiddels zet de negende generatie, in de persoon van Catharina Cramer, een lange, succesvolle brouwtraditie voort, daarbij gesteund door een rijk Duits erfgoed, een hoogwaardig assortiment en een heldere strategie voor het verder vormgeven van de toekomst van de Duitse en internationale biermarkt.

 

Feiten & cijfers

·       Het Warsteiner Brauerei complex is groter dan 80 voetbalvelden

·       De productie bedraagt 1 miljoen flessen Warsteiner per dag

·       Wereldwijd werken meer dan 1.100 werknemers bij Warsteiner

·       Warsteiner is gedistribueerd in meer dan 60 landen

Presentation Warsteiner

During the Markethings week, director Marc Schulten and Head of Marketing Arjan Barten will give a presentation about Warsteiner in the Dutch beer market.

What can you expect when you attend this presentation ?:

1. During the presentation you will be taken into the highly competitive Dutch beer market.

2. You will learn how Warsteiner Benelux implements its plans based on the yearly commercial business cycle.

3. You learn how an A-brand as a Warsteiner renews itself in marketing and which means are used for this.
Marc and Arjan will clarify their turnaround management based on practical examples.